Prinsesse Marie deltog 24 Januar 2019 i “arrangementet” UNESCO, som står for United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization. DK RoyalPress var i selskab med hele arrangementet.
Af: Zhong Min Peng, Zhu Xiaojun, Henning S.andberg T. Kruse Emanuel S. Okholm
Fotograf: RoyalPress Magazine Zhong Min Peng
På rundtur
Prinsesse Marie ankom med glæde og forventning til UNESCO arrangementet, hvor hun blev modtaget af Ambassadør og Undervisningsminister. Marie deltog aktivt i flere ting på stedet udover, at holde tale om projektet der spænder over tre år fra 2019 til 2022.
Prinsessen blev vist rundt i bygningen sammen med Ambassadør, undervisningsminister og andre der holder til på stedet. Prinsesse Maries entusiasme kunne ses på hende, da hun var på fra hendes ankomst.
Prinssess Marie både sidder og lytter, samtidig taler hun til andre foredragsholdere, der præsenterer UNESCOs program og fremtid. Imens arrangementet stod på lancerede H.K.H. Prinsesse Marie UNESCOs nationale kommissionsstrategi for seminarer og foredrag fra 2019 til 2022. Tilhørere var der ca 150 af, deriblandt ambassadører og undervisningsminister.
Uddannelse med privilegier
UNESCO er FN’s organisation for videnskab, uddannelse, kultur, kommunikation og information. Marie er protektor for UNESCO i Danmark.
Ved lanceringen citerede Prinsesse Marie:
“Vores børn skal arve kloden efter os. Derfor er jeg meget glad for at læse, at den danske UNESCO nationalkommission ønsker at fremme en tilgang, der anerkender unge som aktører, der kan skabe forandring og bæredygtig udvikling. De unges engagement kan vi ikke undvære!“
Den Nationale Kommissions strategiske opstart og operatør er for perioden 2019 – 2022. Selve seminaret var for at give en gennemgang af forløbet, og fordi Marie er Protektor for UNESCO. Marie ser meget åbenlyst for at forbedre området for uddannelse. DK RoyalPress var meget enig i udtalelsen.
Marie går ind for de tiltag UNESCO arbejder for, nemlig uddannelse uden diskrimination. Marie har tillige tidligere udtalt på flere seminarer, at projektet går i den retning, der fokuserer på centrale punkter ved uddannelse med integration og ikke adskillelse.